Ide ha a lovadat beratod akkor ugrlnak kpezzk ki s tudsz majd vele versenyezni !
Ahhoz szksges a te s a lovad jelenlthez is...
Vagyis neked s a lovadnak is megfelel felszerels szksges...! (ugr vagy univerzlis nyereg, kantr, zabla, kengyel, -n,-boka vd vagy fsli, lovasnadrg, s chaps vagy csizma, kobak s egyb felszerelsek...)
A djugrats lnyegben nem ms, mint egy rgztett akadlyokbl ll, meghatrozott terleten lv plya lelovaglsa. Ahogy a versenyek szintje n, s az akadlyok egyre magasabbak lesznek, a sport egyre inkbb a kikpzsrl, a l s a lovas kztti kapcsolatrl szl, valamint arrl, hogy a lovas mennyire kpes a lehet legjobb vonalon vgigvezetni a lovat, s hogy milyen a l ugrkpessge. A versenyen az a lnyeg, hogy az akadlyok srtetlenek maradjanak. Kezd szinten rvid, viszonylag egyesen vonalvezets plyn kell folyamatosan, j temben s egyenslyban vgiglovagolni. Ahogy fokozatosan nehezednek a plyk, tesztels al kerl a l kpzettsge, s az a kpessge, mennyire tudja rvidteni, illetve nyjtani a vgtaugrsait az akadlyok kztt s a kombincikban, az akadlyok pedig egyre nehezebb vlnak. Minden akadlyversrt 4 hibapont jr, az ellenszegls, a plyatveszts, a lrl ess s az alapid tllpse szintn hibapontokat jelent. A klasszikus szmokban minden rsztvev, aki hibtlan alapplyt teljest, sszevetsben vesz rszt, ahol a gyorsasg is szmt. Vgl az a l-lovas pros nyer, akik a legkevesebb hibt kvetik el s a leggyorsabb teljestmnyt nyjtjk.








Aztn majd nevezhetsz a versenyekre!:)
J tanulst!
Petra |